Lilypie Third Birthday tickers

2009. márc. 5.

Altatási nehézségek

Nagyon régóta, kb két hónapos kora óta ringatom Mayát az altatásnál. Ez azért alakult így, mert mikr pici volt akkor a hasfájós babák közé tartozott. Elég sokáig, kb 7 hónapos koráig. Semmivel nem tudtam megnyugtatni csak a ringatással. ő meg szépen hozzászokott. Én meg nem bántam mert nekem is jól esett és kb 15-20 perc alatt elaludt. Nem akartam ettől a dologtól megfosztani. Most viszont, amióta éjjel felkel és két órán keresztül ébren van, ( én meg persze ringatom amíg tudom. Hozzáteszem hálózsákostól kb 12 kg) elhatároztam, hogy véget kell vetni a ringatós dolognak. Tegnap nem is volt semmi gond, mert annyira fáradt volt, hogy két perc hátsimi után aludt is és éjjel sem volt riasztás. Ma délben viszont nem volt könnyű dolgom és tök tanácstalan voltam, hogy mit csináljak. Felvettük a hálózsákot, ölben megittuk a teát, megpuszilgattam, elmagyaráztam, hogy aludni fogunk és leraktam. De a hátsimi nem jött be. Sőt semmi sem jött be. Még a duduja (cumi) sem kellett neki. többször kijöttem, visszamentem, de ő csak sírt és sírt. Nekem meg közben kést hasogattak a szivembe. De muszáj megtanulnia egyedül is elaludni. Nem tudom már órákig ringatni éjjel. kb egy órán keresztül csak sírt. A végén annyira kikészültem, hogy kivettem az ágyából. Kb fél perc múlva aludt duduval a szájában. Előre rettegek az esti altatástól. Ringassam? Ne ringassam? Csak kicsit ringassam és még ébren tegyem le????? vagy mit csináljak?? Lehet másnak nem tűnik ez nagy dilemmának de nekem az. Én nem bírom hallgatni a keserves sírást. Azt is tudom, hogy hamarabb kellett volna elkezdeni megtanítani egyedül aludni. Nem akarom, hogy megharagudjon rám. Vagy, hogy megutálja az ágyát.

8 megjegyzés:

Claudia írta...

Szia!
Személyes tapasztalatom még nincs, de a sógornőméknél is ez volt a helyzet. Ringatták kisbabaként Levit mózeskosárban, majd kézben. Aztán egyszer úgy döntöttek, hogy ennek vége, de persze úgy jártak, mint ti. Ekkor jött az ötlet, és kapott egy új ágyat a kiságy helyett. Olyan ágy, aminek azért van egy kis oldala, de egészen nagy koráig használhatja, mert lehet állítani a hosszát. Megbeszélték, hogy ő már nagyfiú (kb másfél éves volt), ezért is az új ágy, és a ringatás helyett Nati (anyukája) mellé feküdt, és mesét mondott neki, közben simizte a hátát, és itta a kakaóját. Egy-két (de tényleg csak ennyi) nehéz altatás után megszokta, és azóta is így alszik el. Most az a gond, hogy a kakaóról nem lehet leszoktatni. :-)

mayertimi írta...

Sziasztok Drágáim :-))
Nem irigyellek!
Elég nehéz helyzet, de ha kibírod kb. 1hónapig a sírós estéket akkor megfogja szokni. Tudom ez most elég brutálisan hangzik, de rájön, hogy most már így kell elaludni. Nem fog megharagudni, mert ott leszel mellette, ha hív mész, simogatod. A bizalma csak akkor ingana meg, ha nem mennél be bármennyire sír/hív.
Az elején nehéz, meg következetesnek kell lenni, nem szabad felvenni. Blanka az első hónapban megtanulta, hogy egyedül kell elaludni, ez azért is jó, mert bárhol - idegen helyen is - képes önállóan aludni. Nehéz, én is küzdöttem a könnyeimmel, meg azt hittem, az idegeim kilesznek :-) Viszont szükség volt apára, mert egyedül nem bírtam volna. De áldom az eget, hogy így szoktattuk, mert vacsi után puszika, pápázás és megy az ágyikóba, nekünk meg ott az este, végre kettesben lehetünk és nyugi van.
Persze vannak olyan esték amikor ő sem akar elaludni, de ez sok minden miatt van, túl sok inger érte aznap, vagy a foga bántja.

Szóval én a helyedben, ha csak nyöszörög és nem sír dobhártyaszaggatóan akkor simogatnám. A ringatás a legvégső megoldás lenne, és akkor is inkább ülve. Mert szét megy a hátad!!! Már nagyon várom a jövőhetet, hogy találkozzunk, beszéljünk. Puszi nektek és kitartást!

mayertimi írta...

Ja és még valami ezt nekem is tanácsolták annak idején az anyukák. Ha 20-adjára mész is be akkor se legyél ingerült, inkább küld be Kornélt, ha már nem bírod. Menj ki az udvarra, szívj egy kis friss levegőt, és próbálj megnyugodni. Nekem ez bejött, így sokkal nyugodtabb lettem. Ha Maya érzi rajtad, hogy ideges vagy ő sem lesz nyugodt, és nem tud elaludni.

Bettyó és Maya írta...

Sziasztok Csajok!!
Köszönöm a biztatást, naon jól esett. Este azért jobb volt az altatás. Volt nagyon pici ringatás, kb 4-5 perc, aztán kb 10 p hátsimi és aludt is. Aztán csak most fél 6 kor kelett bemennem kb fél órára, de nem vettem ki, csak lefektettem mindig amikor fel akart ülni. Most alszik. Kiváncsi vagyok meddig. Komolyan nehezen élem meg ezt a dolgot. estére úgy fájt a gyomrom, hogy csak azért nem vettem be gyogyit mert nem volt itthon. Most is fáj.Én ilyen lelkis vagyok most mit csiáljak na.
Puszika

Bettyó és Maya írta...

ja mégvalami. Asszem mayánál a fokozatoság fog bejönni. Minden nap kicsit kevesebb ringtás és simi. Mérleg gyerek mint az annya. Nem birja ha kibillen..-)

mayertimi írta...

Szia!

Na örülök, hogy jobb volt az este. Egyébként az nálunk is jobb.
Ha a fokozatosság jön be akkor csináld úgy. Te érzed, hogy mire vágyik a drága :-)) Egy pár hét és megtanulja, ne aggódj!
Puszi
u.i.: hasfájásra espumit vegyél csak be, szerintem az a legjobb, nem teszi tönkre a gyomrod.

Névtelen írta...

Hát ebben sajna nem tudok tanácsot adni... Zsófit nem kell ringatni de Ő csak cicin alszik el. Az sem jobb.... Remélem hamar megoldodik a dolog. A lelkiséggel pedig én is úgy vagyok mint te!

Regi írta...

Szia! :)

Bendivel én is így voltam augusztus körül! Hozzászokott, hogy ringatom, de már kezdett nehéz lenni, hogy szopi után felállok, és ringatom... Egy kicsit ringattam, majd beraktam az ágyba, simogattam a hasát, sss-ztem Neki, vagy dúdoltam vmit halkan, amíg el nem aludt, majd fokozaton hamarabb abbahagytam! Egy idő után fogta magát, oldalra fordult, és elaltatta magát! A végén már csak be kellett takarnom, és kimentem! Egy kicsit dumál még mindig, de tudja, hogy alvás van! (kivéve ma, mert 5:40 óta most aludt el...)
Egy ismerősöm most szoktatta rá vhogy a kisfiát az egedül alvásra, megkérdezem, hogy csinálta, és elküldöm!

Puszi:
Regi és Bendi

Ui: megértem, hogy megszakad a szíved, amikor elkezd sírni, de ha hagyod 5-10 percet sírni, még nem lesz baja, vagy ha csak nyöszörög! Engem Andris fogott le, hogy oda ne menjek, mert visszaalszik! És tényleg! Éjjel várok, vagy hajnalban, és tente van legalább 6-ig! Akkor evés, és alcsizik tovább!
A vacsija még tápi? Azt hol eszi? Ha nem a szobában, akkor próbáld meg azt, hogy a sötétben issza meg, ringatod kicsit, majd simi, és kijössz! Sok sikert, drukkolok!