Lilypie Third Birthday tickers

2009. jún. 13.

20 hónap

A 20 hófordulómat egy hatalmas csúszdázással ünnepeltük meg, a hajógyári szigeten lévő csuszis játszótéren. Hatalmas élmény volt, nem csak nekem hanem a szüleimnek is. Anya azt állítja, hogy kiskorában nem csuszizott annyit mint most. Persze eről én gondoskodtam.
na és akkor lássuk a tudományaimat, amit nem egyszerű csokorba gyűjteni.
Beszéd:
Napról napra egyre többet és szebben beszélek. A szavakat még csak néhány esetben kapcsolom össze. Inkább egymagukban használom őket.
A legújabbak:mojza-morzsa, buduta-bugyuta, kaja, kifi-kifli, á fel-állj fel, nyusi-nyuszi, makacs-malac, csiga, nincs, benne, kisás-kiszáll, csúúva-csúszda, hangya, kösszí, tessék, esi-eszik, alsi-alszik, kuka, kosz, kuku-kuki, vüle-füle, aca-arca, keze, lába, nyusi-nyuszi, ebéd, gólya,
Vannak olyan idegen szavak, ami anyának némi fejtörést okoztak mig meg nem fejtette őket.
mokacsita-mosógép, lokucs-zokni, úúúúúú-állatok farikncája, tilililili-kisegér, tuliluliluli-túrórudi, lapsí-zsip-zsup.
A szobatisztaságal egyenlőre még csak a babáim állnak jól. Én nem sietem el a dolgot. De legalább már szólok ha kaka van.
Evés terén óriási változáson megyek keresztül. lassan bármit megeszek és elkezdtem egyedül enni. pohárból még mindíg nem nagyon szeretek inni. Noddyt még mindíg imádom, főleg nézni. Egyedül kicserélem a dvd- ben a lemezt és el is indítom. persze miután kiválsztottam, hogy melyiket szeretném megnézni. rengeteg kincsem van amiket imádok ki be pakolászni, bíbelődni és szerepjátékozni velük. Egyre többet keresem más gyerekek társaságát. Néha vannak óriás hisztijeim, de alapjába véve egész nap vigyorgok. Hosszú távon nem szeretek autózni. Az ismerőseink és rokonaink közül mindenkit felismerek és meg is nevezek a fényképeken. Többnyire futva közlekedek és egyre kevesebbet használom a bakát (babakocsi). Magam után nem pakolok el, viszont elmondom, hogy anya hová rakja el a dolgaimat. Számolok négyig és legalább 6 mondókát ismerek. Ezeket elmutogatom és szavakat mondok belőlük. Ezen kívül abszolult önálló akaratom van és addig beszélek mutogatok míg meg nem értetem magam.





















4 megjegyzés:

mayertimi írta...

Jaj Maya, Te olyan édes kiscsaj vagy :-))
Imádom a szavaidat :-)) Már alig várom hogy Blankám is beszéljen és ilyen cuki szavakat használjon :-) (a túrórudi szavad a kedvencem :-))))))
Viszont anya elfelejtette említeni, hogy tudsz már angolul is :-) Múlt hétvégén mondtad, hogy : I love you baby :-))))))))
csoook a családnak ;)

Andzi írta...

Átértem hozzád:-) Köszönöm segítségedet a fotókkal kapcsolatban:-)
A hajógyári szigeti csúszdarész az egyik kedvenc helyünk:-) Kittit alig lehet elhozni onnan.:-)
Jövök máskor is, ha nem baj:-)

Andzi írta...

Most látom csak hogy 1 nap van a gyermekeink között?? Kitti okt.11-én született:-)

Bettyó és Maya írta...

Szia Andzi!
Szeretettel várunk:-)
Igen én már láttam, hogy csak egy nap van a gyerkőcök között, csak akkor még zugolvasó voltam:-)