Lilypie Third Birthday tickers

2009. aug. 30.

Otthon édes otthon

Maradtam volna még. Még így is, hogy ha nem is sokkal de egy nappal meghosszabbítottuk a Hévízi nyaralásunkat. Annak viszont örülök, hogy nem terveztük hosszabb időre, mert Mayaapuka munkahelyén válságállapot alakult ki és mindenképpen haza kellett volna jönnünk. Na de ne ugorjunk ennyire előre. Múlthéten pénteken Maya alvási idejében indultunk hármasban töltött életünk első 3 napnál tovább tartó közös nyaralására. A célállomás Hévíz volt de egy napot a Balaton mellett lévő Bálványoson töltöttünk Bálint szüleivel és rokonaival. Évek óta kapunk meghívást tőlük és mi örömmel eleget teszünk a meghívásnak. Késő délután érkeztünk meg ezért a földvári strandra mentünk mert a többiek még ott pancsoltak, Bálinttal az élen. Cicóról kiderült, hogy mégsem hableány, mert nem részesítette előnyben a Balatont. Bőven vacsora idő volt mire Bálványosra értünk. Maya a legjobban Heszter kutyával (bullmasztif kislány) melegedett össze. Heszter csak kinézetre félelmetes, amúgy szelídebb mint egy bárány. Ha én kutya lennék nem tűrtem volna ilyen nyugalommal és minden szó nélkül amit a lányunk művelt vele. Ráfeküdt, bele térdelt az oldalába, kavicsokat, botokat és fűszálakat nyomkodott a szájába, mondván, hogy a kutyus éhes. Tündériek voltak. Másnap szintén alvás időben indultunk Hévízre. A szállásunk tényleg fantasztikus volt. Otthonnak is elfogadnám. Mire kipakoltunk és berendezkedtünk megérkezett M.apuka kollégája a családjával együtt. Róluk már írtam pár bejegyzéssel ezelőtt. Két gyerkőcük van, Zsófi 15 hónapos és Dani aki 2.5 éves. A gyerekek a közös hangot gyorsan megtalálták és egész végig nagy volt köztük a szerelem. Persze voltak játékon összeveszések, meg hisztik de ennek így kell lennie. Az lenne a gáz ha ezek kimaradtak volna. Az alvásokkal is minden rendben volt mert sikerült összehangolni a 3 gyerek alvását, igy nekünk szülőknek is jutott idő kikapcsolódásra. Ilyenkor filmeket néztünk meg beszélgettünk.Vasárnap délelőtt a a keszthelyi Festetics-kastélyba látogattunk el. Pontosabban csak a kertjébe, a kastély érdekében. A Festetics-kastély ország negyedik legnagyobb - 101 helyiséggel rendelkező -, ugyanakkor legigényesebben helyreállított és berendezett kastélya. Ma az egész műemlék épület múzeum. Parkja védett. Utoljára általános iskolás koromban jártam itt, de már akkor is elvarázsolt a szépsége és a nagysága. Aztán egy közeli csárdában finomat ebédeltünk, majd visszamentünk a superszállásra gyerköcaltatás céljából. Maya egyébként rengeteget fejlődött evésileg ezalatt az egy hét alatt. Már nem csak tésztát eszik, hanem minden mást is, kivéve a húst. Sőt! Volt, hogy sírva és hisztizve adta tudomásunkra, hogy Ő éhes. Régen soha nem jutott volna magától eszébe, hogy enni kéne. Szerencsére itthon is szól már. A délutánunk hatalmas sétával és játszóterezéssel telt. Esténként általában együtt fürödtek a gyerekeink. Hol kettesben hol hármasban. Az egy hét alatt nekem csak egyszer kellett fürdetnem, mert mindíg M.apuka fürdetett. Nagyon jót tett az apa- lánya kapcsolatnak a nyaralás. Elértük, hogy már nem visít sírva ha apával el kell menni valahova. Hozzáteszem a visítás is mindíg csak addig tartott amíg a kapunk kiléptek. Teljesen más a viszony itthon is a nyaralás óta. Remélem így is marad és a hétköznapok nem építik vissza közéjük a lerombolt falakat. Következő kiruccanásunk a Balatonszentgyörgyön található Csillagvár volt.
A Csillag vár volt a Festetics grófok vadászvára. A csillag alaprajzú épület a világon egyedülálló. A fedett vár központi helyiségében található a több mint harminc méter mély kút, a kapitány-az őr és pihenő szobák, a füstös konyha stb. Itt kapott helyet a középkori életpanoptikum, mely hűen mutatja be a múlt egy napját.(Falusi pappal vitázó várkapitányt, lakomázó vitézeket, őrséget teljesítő katonákat, falusi kovácsot, ki éppen fogat húz, konyhán serénykedő asszonyokat stb.) A görögkereszt alaprajzú kazamatákban (pincerendszerben) kapott helyet a világon egyedülálló huszármúzeum. Másfélszáz 80 cm magas huszár ad képet múltbeli könnyűlovasságunk díszes viseletéről; de láthatjuk időrendbe állítva a hun-magyar harcosokat és a középkori főurakat. A sort az I. Világháború katonái zárják.
A közel másfél hektárnyi bekerített területen 2006-tól művészeti alkotótábor nyitja kapuit. A volt grófi istállóból kialakított csárda is várja vendégeit, a készülő szabadtéri színpad, a Csillagvár Esték rendezvénysorozatnak ad helyet. Található itt még egy hatalmas állat simogató is. Hihetetlenül kedvesek és szelidek az állatok. Maya kedvence egy kecske és egy póniló volt. Utóbbinak a hátára is fel kellett ültetni és roppantul élvezte amikor a ló elindult vele. Kár, hogy nem hozhattuk haza. Voltunk vonatozni is. Hévízen két vonat közlekedik. Az egyik csak a városban, a másik pedig elvisz a városon kívüli borospincékig. Mi a borospincés változatot választottuk. Az út 40 per volt de az összes gyerköc élvezte és nem unatkoztak. Pedig tartottunk tőle, hogy hogyan fogják bírni. A borospincéknél sajna nem sok időt töltöttünk mert valószínű ekkorra halmozódott a gyerekekben a fáradtság és jobbra-balra dőltek, nem akartak sétálni és vot sok-sok hiszti. Szóval visszamentünk a vonathoz, ami persze legközelebb csak fél óra múlva jött. Az volt a szerencsénk, hogy a vonatmegálló mellett volt egy játszótér, így egy kicsit el tudtuk terelni a gondolatukat a fáradságról. Este nem kellett őket altatni:-) Hazaindulásunk délelőttjén egy fantasztikus helyre látogattunk el. Ide már csak hárman mentünk, mert a barátaink még maradtak Hévízen. Reggel időben felkeltünk, összepakoltunk betuszkoltuk magunkat az autóba és pik-pakk megérkeztünk Zalaszántóra a Buddhista Béke sztúpához. A Zalaszántói sztúpa Európa legnagyobb, Kelet-Európa első buddhista szentélye. A szentély a Zalaszántó mellett található Kovácsi-hegyen, egy erdei tisztás közepén épült fel 1992-ben. Benne Buddha földi maradványának néhány darabját örzik, díszes tartóban lévő apró csontszilánkokat. A hófehér építmény 30 m magas és 24 m széles. A vallást itt nem gyakorolják és a szentély belsejébe sem lehet bejutni, zárt építmény, két szerzetes vigyázza. A sztúpa délkelet felé néz, amely részét a hegynek az Emberi Jogok Parkjának nevezik.A sztúpa építése során növényi magvakat, vallási dokumentumokat, tibeti könyveket helyeztek az építmény betonjába. 1992. szeptember 28-án helyezték el a sztúpa kupolája fölött kialakított üregben a vallásalapító Buddha földi maradványának néhány darabját, díszes tartóban lévő apró csontszilánkokat. Ezeket a csontokat Tibet kínai megszállása idején menekítették Indiába, a dalai láma száműzetésének helyére, ahonnan Svájcba kerültek egy buddhista iskolába. Az ereklye elhelyezésével vált a zalaszántói sztúpa szent zarándokhellyé. Európában ma csupán ez a szentély tartalmaz eredeti Buddha-ereklyét.
A sztúpát 1993. június 17-én személyesen a 14. dalai láma, Tenzin Gjaco avatta fel.
A sztúpánál Maya irányításával füstölőket és gyertyákat gyújtottunk a békéért. Egy hangulatos helyen elfogyasztott ebéddel búcsúztunk a balatontól. Maya házáig ki sem nyitotta a szemét, itthon pedig örömmel vette birtokba a házat és a játékait.

Andi,Leila írta...

Sziasztok!
Látom Tis egy fantasztikus nyaraláson vagytok túl.Mi is Hévízen nyaraltunk augusztus elején,ami számomra csodálatos volt.Voltunk Mi is Keszthelyen,Csillagvárban stb..
Kérnék e-mailt erre a címre:koosandrea@gmail.com mert bezártam a blogom,és küldenék meghívót:).

Claudia írta...

Sziasztok újra itthon! Csak remélni mertem, hogy tényleg minden rendben megy, és tetszik a szállás. Szuper programokon voltatok, igazán aktív pihenésetek volt nektek is.
Én ma próbálok intézni magunknak szállást decemberre, ugyanezekkel a feltételekkel,mint ahogy ti mentetek. A programban kb 30-40 ilyen apartman van, úgyhogy ha máskor is nyaralni támad kedvetek...., csak szólj, és küldöm a listát! :)
Képek lesznek???

mayertimi írta...

Hellobelló :-))

Nagyon örülök, hogy jól telt a nyaralás ... szuper kis programokban volt részetek.
Sajnálom, hogy nem tudtunk találkozni a nyaralás alatt, de majd nem sokára bepótoljuk!
Sok-sok puszi az egész családnak!
u.i: a bejegyzésed címe, az most nekünk is nagyon találó lenne, mert 15 nap után le sem tudom írni milyen jó érzés volt újra otthon lenni, már annyira vágytam haza. Tök hülye vagyok mi?
Na pusszantás!

Zsófikáék írta...

Szuper lehetet s a képek fantasztikusak.. Örülök,hogy jól telt s örülök ,hogy már itthon vagytok!!